سرخط خبرها

رشد ۷۰ درصدی خدمات اجتماعی و فرهنگی اوقاف نسبت به مدت مشابه سال قبل

  • کد خبر: ۱۲۹۵۴۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
رشد  ۷۰ درصدی خدمات اجتماعی و فرهنگی اوقاف نسبت به مدت مشابه سال قبل
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ در صد رشد در خدمتگزاری اجتماعی و فرهنگی به لحاظ ریالی به برکت نیت واقفین و خیرین داشته ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام محمد احمد زاده در مراسم شکرانه خدمت که رر محل این اداره کل برگزار شد؛ گفت: برگزاری این جلسه به شکرانه توفیق خدمت به قرآن و عترت بوده است و ما به عنوان خدمتگزاران ضمن خیر مقدم از شما تشکر و قدردانی می‌نماییم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خادمین قرآن و عترت، منتخبین قرآنی، اساتید و برجستگان قرانی و افراد خدمتگزار در حوزه عترت در این مکان کرد هم آمده اند؛ گفت: سال گذشته بیش از ۲۸ هزار هکتار از اراضی وقف تثبیت مالکیت شد و سند مالکیت آن‌ها به نام وقف صادر شد و بیش از ۴۶ هزار مترمربع پروژه هاسی عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه توسط خدمتگزاران وقف و بقاع متبرکه اجرا شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار متر مربع پروژه سرمایه گذاری اجرا شد و حدود ۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین، ستاد امور خیریه و نیات واقفین آزاد شدند، گفت:
۳۴۸ جهیزیه با کمک خیرین از محل موقوفات بقاع متبرکه تهیه و توزیع و ۱۴۸ جهیزیه در این ماه آماده و توزیع می‌شود.

جچت الایلام احمدزاده بیان کرد: و بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم تهیه و توزیع شد و این طرح، دوازدهم هر ماه به نام امام زمان (عج) به همت خیرین اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ در صد رشد در خدمت گذاری اجتماعی و فرهنگی به لحاظ ریالی به برکت نیت واقفین و خیرین داشته ایم؛ گفت: بر اساس تدبیر رئیس سازمان اوقاف بر استفاده از ظرفیت امنا، جهشی در احیای بهره وری موقافت ایجاد کرد که توان ما را بر استفاده از ظرفیت امنا برای احیای موقوفات مضاعف کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ موقوفه در استان داریم که حدود ۵ هزار از آن بعد از انقلاب اسلامی وقف شده و سه هزار وقف آن مربوط به دهه اخیر است.

وی کار‌های انجام شده را نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران وقف عنوان کرد افزود: خوشبختانه تعداد وقف های جدید در خراسان رضوی رو به رشد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->